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FERNANDO DE BRITO, SUNT LACRIMAE RERUM (2019), Engl.


      Since 2011, Fernando de Brito has very intensely explored this multi-layered topic and his options for translating it into a language of images. The pictures from the SUNT LACRIMAE RERUM series reveal a clear visual kinship with the artists’ previous "seismographic" artist portraits exhibited at the Van der Grinten Galerie in 2017, large-format ballpoint pen drawings that reveal an inner world of highly sensitive density. In these latest works, however, the parallel lines no longer appear purely as an element of pulsation, of oscillation. Here they also vibrate like the surface of the water with the light reflecting off it. 



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FERNANDO DE BRITO, SUNT LACRIMAE RERUM (2011-2019)

SUNT LACRIMAE RERUM – der Ursprung der lateinischen Redewendung basiert auf dem Schicksal des Aeneas, der seinen Vater aus dem brennenden Troja rettet und nach der erfolgreichen Flucht Rom gründen wird. Als der trojanische Held eines Tages ein Wandbild seiner zerstörten Heimatstadt sieht, stürzt ihm eine Tränenflut in die Augen und es fällt eines der gewaltigsten Worte der Antike: SUNT LACRIMAE RERUM – DIE WELT IST VOLLER TRÄNEN. Tränen, die so salzig sind wie das Meer und immer von einem leidgetränkten Schicksal erzählen.

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